Projekt "Piccolo" c.d. 4
Dodane przez Booster dnia Styczeń 04 2011 15:26:09

Piccolo i inne dziwadła


Witam!

Dawno nie dawałem wieści, ale nie próżnowałem. Przez ostatnich kilka miesięcy pracowałem mocno nad udoskonaleniem swoich umiejętności tworzenia fotorealistycznego 3D i w trakcie tego "autodoskonolenia" rozpocząłem kilka nowych projektów, jak również udoskonaliłem jakość renderingu wizerunku Piccolo. Zmieniłem również jego design tak by nasz nameczański bohater stał się bardziej kosmiczny z wyglądu. Zapraszam!


Rozszerzona zawartość newsa

Piccolo i inne dziwadła

Przez ostatnich kilka miesięcy eksperymentowałem z różnego rodzaju ustawieniami światła i materiałów, mając na celu uzyskanie jak największego realizmu. Wykonywałem mnóstwo testowych renderów i doprowadzałem swój komputer do wrzenia, przez co aż 5 razy wyskoczył mi Bluescreen - na Windows 7! To rzadkość.


Twierdzę, że do zupełnej perfekcji mi jeszcze daleko, szczególnie z powodu słabego sprzętu i braku drogiego, tzw. "profesjonalnego" oprogramowania, ale pracuję z tym co mam, bo nie jest źle.

Model głowy piccolo zmieniłem, próbując znaleźć najlepszy sposób na sterowanie jego mimiką. Przetestowałem z nim wszystko! Sterowanie za pomocą bone'ów (kości), sterowanie za pomocą kluczy kształtów, a także mniej znane i rzadziej stosowane sterowanie za pomocą kratownic (lattice) i w rezultacie doszedłem do wniosku, że najlepszy efekt uzyskam używając wszystkich metod sterowania kształtem siatki, tworząc z bone'ów konstrukcje symulujące ruchy mięśni twarzy i uzupełniając je kluczami kształtów tam gdzie mają się pojawiać zmarszczki na skórze. Zmieniłem także wygląd Piccolo, dając mu duże tęczówki (jak u kota) i tworząc ostre zarysowanie trzewioczaszki, co zbliża jego wygląd do wyglądu stereotypowego kosmity. Zmieniłem mu także brwi, rezygnując z dotychczasowych łusek. Uważam że masywne łuki brwiowe są znacznie bardziej demoniczne w wyglądzie. Dodałem mu też po jednym kolcu po obu stronach żuchwy, aby wyglądał bardziej smokowato. :D

Oto jak Piccolo Juunia wygląda na chwile obecną:


Tak! Piccolo jest kick-ass! XD

Nowa mapa nromalnych, mapa koloru i mapa odblasków już w drodze. Ruchome źrenice i możliwość zawijania ust. :D

Zacząłem także "bawić się" w kompozytora i próbuję przekształcić oryginalny temat muzyczny Piccol'a tak, żeby wyprowadzić go z nurtu japońskich kreskówek z lat 80-tych w tzw. "epic music", czyli rodzaj muzyki energicznej i monumentalnej, jaki słyszeliśmy, np. w Piratach z Karaibów. Idzie ciężko, ale jak coś sklecę to tu wstawię.

W międzyczasie pewna grupa studentów i zapaleńców gier przeglądarkowych, poprosiła mnie o pomoc w tworzeniu wizerunku stworzonej przez nich gry LOKAH - mmo o podboju międzygwiezdnym, jakich już wiele w internecie. Zgodziłem się i teraz moja w tym głowa, aby pod kątem wizualnym była to najlepsza gra tego typu jaką uda wam się w internecie znaleźć. Mój pierwszy udział we doskonaleniu tej gry:


To na razie tyle! Wracam do pracy!