Projekt "Piccolo" c.d. 1
Dodane przez Booster dnia Lipiec 28 2010 19:52:07

Projekt "Piccolo" (c.d. 1)


Zmagań z przygotowaniem modelu Piccolo ciąg dalszy. Miałem problem ze zmianą koncepcji wyglądu torsu bohatera, ale jakoś wyszło...


Rozszerzona zawartość newsa

27-07-2010

Dzisiaj miałem drobny zgrzyt. Dolna część szyi Piccolo miała być, z pierwszego założenia, przykryta przez koszulę, toteż nie podjąłem się modelowania ni kawałka torsu i zrobiłem tekstury dla głowy i szyi jako komplet. Potem jednak doszedłem do wniosku, że Piccolo miał tors częściowo odsłonięty, a nie przykryty całkowicie, jak Piccolo Daimao.

Koszula u Piccolo Daimao
sięga ponad splot słoneczny.
Koszula u Piccolo ma wykrojony duży "serek".

Musiałem, zatem, dodać tors.., co na tym etapie już wcale nie jest takie proste, bo przy "doklejeniu" takiego kawałka modelu, gdy już wszystkie tekstury są zrobione i dopasowane, pojawi się jeden, wielki, paskudny, sztuczny SZEW. Nie wiedziałem jak się za to zabrać.

Tekstura głowy i szyi Piccolo.

W końcu (po czterech godzinach kombinowania) udało mi się najpierw połączyć, a potem rozdzielić siatki i w ten sposób dojść do stanu, w którym szyja miała dwa koordynaty UV: jeden od głowy, drugi od torsu. Wtedy wystarczyło już zwyczajnie zrobić teksturę i normal dla szyjo-torsu, a potem tylko przekalkować górną krawędź szyi z tekstury głowy.

Tekstura szyi i torsu przed kalką.
Tekstura szyi i torsu po kalce
z tekstury szyi i głowy.

W efekcie otrzymałem model bez jakichkolwiek szwów. Tylko spójrzcie:


Teraz pora na koszulę...